søndag 26. august 2007



Jeg syr min "Everlasting Jane" for hånd, og jeg har oppdaget at jeg er meget avhengig av ting og tang når jeg syr denne. Jeg må ha min tommel-nålepute og små applikasjons-knappenåler. Når det gjelder sy- nåler så er det bare Sharps og Straws fra Jeana Kimball jeg klarer å bruke. Tråden jeg bruker må være YLI-Select.

Når jeg skal lage klar en blokk til sying så må jeg ha, Dear Jane-CDen, min 1 x6" linjal, min "add a 1/4"-linjal,en god tynn blyant, mitt lille brett med sandpapir. Jeg printer alle blokkene ut på frysepapir.

Blokka på bildet er G-7 "Papa's Star".....den hadde aldri blitt ferdig uten god hjelp av Hanne

Du kan lese mer om Dear Jane her.

When I'm sewing my "Everlasting Jane" there are some things I have to have, my tumb-pincushion, the small aplicationpins, the Sharps- and Straw needles from Jeana Kimball, and the YLI-Select- thread.

When prepping the blocks, my DJ-cd, the 1 x6" ruler, "add a 1/4"-ruler, a good pencil, my sandpaper-board. I do print my block on to freece-paper.

The block on the photo is G-7 "Papas Star", it had never been done without good help from Hanne

2 kommentarer:

Anonym sa...

Lekker blokk og jeg skjønner godt at utstyret må være i orden. Det er små biter og mange biter. Nydelig arbeid du utfører.

Kari Aspenes sa...

Det er ingen tvil om at Papa's star krever sin kvinne. Gratulerer med flott resultat!