søndag 31. august 2008

Strikkerier

Det har blitt lite tid til blogging i det siste, har hatt det travelt med andre ting. Det har blitt sydd litt da, 2 vinkuer og litt bunadskjorte-brodering.

garnkjøp

Siden jeg skal på strikketreff neste helg, så tenkte jeg at jeg måtte ha noe strikketøy, kjøpte noe nøster med "Lerke", likte dette garnet godt. Måtte ha farger som passet min garderobe, da.


strikkerier
Jeg har begynt å strikke et skjerf, på Hobbyboden kaller de det for "Baktus-skjerf" veldig enkelt å strikke.
Det lyse garnet kjøpte jeg på en husflidstur til Nord Jylland i Danmark i 1996. Vi besøkte da en gårdbutikk.




2 kommentarer:

SiriusJack sa...

Baktus-skjerf? På Lappestua kalte de det Karius-skjerf, hvis det er samme typen da (strikker et rosa). Vel, navnet skjemmer ingen :-) Får håpe vi unngår tannverken uansett!

Kari Aspenes sa...

Gleder meg til å se prosjektet på ordentlig neste mandag!

God tur!