lørdag 14. november 2009

Litt fra meg

Det er vel på tide å bloggen litt.....for en uke siden påpekte en god venninne at jeg ikke hadde skrevet noe på 2 uker ( om vi ser bort fra det lille fra cupfinalen), det er bare det at tiden flyr......

Vi har jo hatt et nydelig vær den siste tiden, og soloppgangen har vært nydelig....dessverre er det ikke mange morgener jeg får med meg dette ;-)
Morgenglød over Sunnmørsalpene

Litt skjer det på håndarbeidsfronten, holder på med julegaver (kan ikke vise bilde av de, får vente til 1. juledag)

Men jeg har laget noe til meg selv da, en hals "Flared Lace Smoke Ring" , mønsteret kan kjøpes her .
Jeg har strikket den i "Lerke" fra Dalegarn, et garn jeg liker veldig godt, blanding av ull og bomull.
Deilig hals Lilla hals
Prøver å få tatt noen sting på "Vennskapsteppet" innmellom, men nå skal det få hvile litt, har noe julegaver som skal lages.
Vennskapsteppet

Jeg likte veldig godt denne duken som står i Juleide´ (husker ikke hvordan jeg får denne ´ rett over e-en) heftet til Familien. Jeg har ikke mange røde stoffer, men noen fant jeg. Har plan om å sy en i lilla også, med tanke på at quiltelaget skal ha sy-helg 21.-22. november..
mulig ny juleduk

I disse "svine"-tider tok jeg mot til meg på torsdag og fikk tatt vaksinen, det har gått bra, litt reaksjon fikk jeg, har vært litt urven i to dager.......


4 kommentarer:

merete sa...

Er ikke den duken nydelig? Det er jo Ragnhild, damen min fra Sting, vet du? som har designet den for Familien.

Er sikker på at den blir lekker i lilla også!

Velkommen til min kreative verden sa...

Oj, dette blir fint. Du er flink til å strikke. Dette var avansert: )

Jeg ble så glad da jeg så du hadde lagt frem bok om fotoshop på norsk. Nå skal jeg gå inn og søke.

Marita sa...

Duken blir lekker, tror jeg. Har ikke sett det mønsteret før, så jeg er spent på resultatet ditt.

è = først apostrofen, så klikker du på bokstaven e - voila!

Grete L sa...

Lekker hals, men du behøvde da ikke trekke den helt over hodet ;-) Den duken ser flott ut også.

Ser du har fått forklaring på è, men husk at det er forskjell på den og på é (den første uttales som æ, den andre som en spiss e) For å få en é (som i café, trasé osv.) følg Maritas forklaring, men hold nede ctrl+alt.
Hilsen petimeteret ;-)