søndag 22. november 2009

Syhelg

Ålesund og omegn Quiltelag hadde syhelg på Nausthaugen denne helga, det ble en kjempekoselig helg.

Jeg fikk faktisk sydd noe for en gangs skyld :-)

Fikk startet på løperne som jeg viste i forrige innlegg, har laget panel til 2 adventsløpere og en juleløper. jeg har nå startet å håndquilte dem.....håper jeg kan få gjort det ferdig i løpet av uka, i allefall advendtløperne...
Jule- og advendtsløpere

Min gode venninne GreteL har sydd et teppe hvor hun har brukt en x-block-lnjal, fikk lyst å prøve dette jeg også. I dag fikk jeg sydd de fleste blokkene (gikk tom for det lyse stoffet)....nå er det bare å få skjært til blokkene og satt de sammen........jeg er så heldig å få lov til å bruke GreteL's lay-out til teppet ( hun har tegnet et nytt i EQ6), fant ut at her gjelder det å tunga beint i munnen når en skal lage til blokkene. teppet blir ikke stort, blokkene blir 2 3/4 ferdig sydd........
IMG_1515

Denne helge var virkelig fylt med q-vitaminer, det var godt å få sette seg ned bare å sy og det sammen med gode venner, håper på flere slike helger ;-)


Ingen kommentarer: