torsdag 24. februar 2011

Først vil jeg vise den flotte jakken min mor har strikket til "trønder-bergenser" fetteren min. Det er er litt av et arbeid, jeg har bare gjort den klar for montering.

På noen av forumene jeg er med på er det mange som har gjort klart for mange timer foran tven nå under VM, jeg har ikke tenkt så langt, men har da noe på lur...
Det ene er bunadstrømper til herrebunaden fra Sunnmøre, damen jeg strikker for hadde mistet mønsteret så jeg var i mine gjemmer og fant dette gamle håndskrevne som jeg en gang i tiden fikk med min gamle håndarbeidslærer.
Knitty fant jeg dette mønsteret, det så veldig innviklet ut, men det var det ikke, kom fort inni mønsteret. Det er et stort og godt skjerf, selv om vi kanskje ikke har den kaldeste vinteren så kan vinden være kanske sur og da er det godt å ha noe varm rundt halsen. Jeg liker bedre skjerf enn halser....



Og på plass i symaskinen er teppet mitt, satser på å få det ferdig quiltet i løpet av uka.

1 kommentar:

Toline sa...

Hei!
Et nydelig skjerf, mønster lagret, må dukke ned i Wollmeiselageret....