søndag 17. august 2008

Liten rapport på en søndag

På fredag dro jeg til min gode venninnne Grete med symaskin og stoffer, hun hadde invitert til en liten sysammen. Vi startet ved 11-tiden, tiden den gikk ,med god prat og nydelig mat. Det ble faktisk tid til litt søm også, jeg var ikke hjemme før ved halv 11-tiden på kvelden.

Jeg startet på disse to veggbildene, og i dag har de kommet opp på veggen. Mønsteret heter "Rød strå" av AnnaS, jeg kjøpte det i Namsos tidligere i sommer.
**************************
I went to visit my good friend Grete on Friday. I did take my small sewing-machine with me.....we used the time well. And today I could put two new wallhanging .grønnstrå

Merete skrev så godt om Ikea-katalogen her ene dagen. Jeg er en av de som ikke får den i postkassa, da kan man bli litt desperat. Heldigvis hadde min venninne Grete den, den ble pløyet gjennom. Ps. jeg har katalogen nå, min nabo er ikke interesert i Ikea Joda, mye flott der..................men det er en 40 - 50 mil til nærmeste Ikea.............hmm. kanskje det kan bli en tur seinere i høst........for de gardinene hadde passet her hos meg ;-)

*******
My friend Merete did write something about the Ikea-catalog the other day. I do not get the catalog in my mail-box, it's terrible......I do have it now, my neighbour gave his to me, he is not interested in Ikea. But the nearest Ikea is about 400 - 500 km from my home.......

4 kommentarer:

May Britt sa...

To kjempefine veggbilder. Og så flott du har quiltet dem :) Etter å ha vært på ikea 4 ggr i løpet av to uker og tilbrakt maaaange timer der så får jeg grøsninger når noen nevner IKEA hehehe. Men det blir nok flere turer dit :)

Kari Aspenes sa...

Flotte bilder!

Quiltebilder kan av og til bli litt lappete, men disse er tidløst vakre.

Du er flink til å få noe spesielt ut av et kjøpemønster.

Gudveig HN sa...

Kjempestilige veggtepper du har sydd deg!

Jocey sa...

Those two wallhangings are so beautiful! Can you tell us the name of the pattern??